donderdag 3 maart 2011

Kamer

Ja dit is de kamer
hier is alles gebeurd
en zal altijd weer alles plaatsvinden
gifbekers zijn omgevallen
hosties werden sandwiches
en er waren vele vrouwen.

Hier kwam alles samen
en viel dan weer uiteen
de scherven zijn een land geworden
de vaas is onbestaand
van hier ben ik vertrokken
als een bedwelmde lifter
langs gods wegen kwam ik terug
om de satansproef te doen.

Hier was ik ziek en werd bepoteld
dan terug gezond en weergevonden
door meisjes die mij waardig waanden
hun trappen te bestijgen
en hun dromen te ontkennen
- hier werd alles richtingloos.

Ik hoor de talen tuimelen
langs de halflege glazen
ik hoor excuses, leugens, lachen
er gebeurt iets, maar ook niet
dit is nieuw, onzakelijk
de slogans zijn vergeefs gekalkt.
Ja, dit is de kamer
dit is ons gebouw
onze ziekte heeft vrij spel.
Hoor die honden blaffen !


2/3/2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten