maandag 31 juli 2017

Eddy 'Trudo' Weyns

Het overlijden eind vorige week van Eddy Weyns blijft me bezighouden, meer dan ik verwacht had. We hadden elkaar al een klein jaar niet gezien vermits hij niet meer buitenkwam en ik in het ziekenhuis had gelegen en mij niet goed genoeg voelde om ziekenbezoeken af te leggen. Dus belde ik hem om de zes weken ofzo op om te horen hoe het ging. Tijdens ons laatste gesprek zei hij dat hij absoluut moest vermageren wat mij toch de opmerking ontlokte, Eddy, je weegt 130 kilo en de en...ige therapie die je te binnen schiet is in de zetel liggen met een bak Duvel en een slof sigaretten, ik denk niet dat dit veel zoden aan de dijk brengt. Er volgden enkele seconden van stilte waarna de uiterst rationele Eddy zei, je hebt volledig gelijk. Einde onderwerp. Hij was inderdaad één van de meest rationele mensen die ik ooit gekend heb, soms op het pijnlijke af. Zo hadden we eens een lang gesprek, toen nog in't café waarbij mij plots ongecontroleerd de vraag ontsnapte, Eddy,denk je niet dat je eigenlijk een autist bent ? Er viel een secondenlange stilte waarin hij zijn antwoord overwoog: Hugo, ik denk dat je gelijk hebt. Rationeel ! En nu verdwenen, spijtig, heel spijtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten