dinsdag 6 juni 2017

Belastingen

Enkele weken geleden kreeg ik mijn  belastingbrief. Bweukes !!! Tot voor vijf jaar was dat geen probleem omdat ik mijn boekhouders betaalde om dat op te lossen. De laatste vijf jaar deed mijn vriend Eddy de honneurs maar die is nu ziek en heeft geen zin meer. Dus bekeek ik het formulier en vergeleek  het met dat van vorig jaar, hoe simpel kon het zijn in mijn geval ? En inderdaad, simpel, maar ... maar wat bleek, de belastingen hadden mij mijn fiscaal attest niet toegestuurd of het was in de post verloren gegaan, whatever maar daar sta je dan. Bellen naar Brussel, 'Ja wij  hebben al uw gegevens en de fiscale fiche is half maart opgemaakt'. 'Kunnen jullie die doormailen ?' 'Nee, want wie bent U ?', 'Iemand die niet graag andermans belastingsbrieven invult ' Maar bon, ik  moest naar Lier om daar alles in orde te brengen. In mijn huidige gezondheidstoestand werd ik daar al erg zenuwachtig van maar  je mag niet onnozel doen natuurlijk. Toch is het merkwaardig dat de mevrouw aan de telefoon mijn pensioenfiche op haar pc zag alsook mijn Sabam-fiche en mijn fiscale attesten van schenkingen aan goede doelen dus ze had me net zo goed een voorstel kunnen opsturen. Dus ik vandaag naar Lier. Blijkbaar in de verkeerde straat geparkeerd en belastingkantoor onvindbaar. Uiteindelijk hulp gevraagd aan een paar mensen en een vriendelijke oude dame begeleidde me heel de weg naar mijn bestemming en wachtte zelfs als ik op banken moest uitrusten omdat ik geen adem of energie meer had. Zo vriendelijk, en behulpzaam, ik ben haar nog altijd dankbaar. Dan drie kwartuur wachten en toen het eindelijk mijn beurt was werd de zaak in drie minuten opgelost. Ik kan niet zeggen hoe opgelucht ik was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten